وزیر آموزش و پرورش در نشست با فرهنگیان استان زنجان با اشاره به اینکه دانش آموزان ابهامات و پرسش هایی دارند از معلمان خواست تا به پرسش های دانش آموزان به طور متقن و مستدل پاسخ دهند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری با تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسگری علیه السلام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانش آموزان که به ریشه شناسی دشمنی دشمنان پرداخته بودند، اظهارکرد: مقام معظم رهبری تلاشهای تاریخی کشورهای غربی اعم از سنگ اندازی در مسیر فعالیتهای افرادی مانند مصدق که شخصیتی ملی محسوب میشد، این دشمنی را نه تنها با نظام جمهوری اسلامی بلکه با مردم ایران و توسعه و استقلال کشور عنوان کرده اند. این دشمنیها به دلیل موقعیت ممتاز کشور به ویژه در تربیت نیروی انسانی است و از این رو یکی از تاکتیکهای دشمن، نفوذهای ایدئولوژیک و تلاشهایی است که در این زمینه صورت میپذیرد.
عضو کابینه دولت سیزدهم بازگشایی مدارس را برنامه ریزی شده، عالمانه، بر مبنای داده های پژوهشی و برای پیشگیری از آسیبهایی اجتماعی دانست و اظهارکرد: تلاشهای دشمنان و افراد فریب خورده در مانع تراشی برای عدم بازگشایی مدارس به نتیجه نرسید و شکست خورد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: شعار مجمع عمومی سازمان ملل دگرگونی در آموزش است و تلاشهایی مانند تنطیم سند ۲۰۳۰ به عنوان راهی برای ورود خزنده و نفوذ لیبرالیسم و فرهنگها و ارزشهای غربی میان دانش آموزان است. پراگماتیسم غربی تلاش میکند، خانواده را به عنوان یک بنگاه اقتصادی ورشکسته معرفی کند، امری که افراد را در اقدام برای تشکیل خانواده مردد میکند.
عضو کابینه دولت مردمی اظهارکرد: در نظام تعلیم و تربیت بالاترین مقام به معلم اختصاص یافته است. معلم در خط مقدم فعالیتهای دستگاه تعلیم و تربیت است و کار او از ارزش دو چندانی برخوردار است، لذا دولت سیزدهم توجه ویژهای به آموزش و پرورش دارد و تلاشهای زیادی برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان در راستای افزایش کیفیت آموزشی انجام داده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی از دستاوردهای دولت در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال جاری ۲۱ هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه آموزش و پرورش برای تکمیل طرحهای نیمه تمام و ۲ هزار میلیارد تومان برای تجهیز و تعمیر امکانات و تجهیزات مدارس تخصیص داده شده است و جلسات اختصاصی و بازدید رئیس جمهور از وزارت آموزش و پرورش دلیلی بر اولویت تعلیم و تربیت برای آقای رئیسی است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: باید برای تحول در نظام آموزشی تمرکز کنیم. برخی از فعالیتها در دوره کرونا تعطیل شد، لذا این فعالیتها باید دوباره ازسر گرفته شوند. دانشگاه فرهنگیان باید احیا شود، لذا در حال ایجاد زمینه برای جذب دکتر معلمها در دانشگاه فرهنگیان هستیم.
نوری با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: هر کدام از دانش آموزان که ابهاماتی دارند، باید اجازه دهیم آنها را به سوال تبدیل کنند و پاسخ سوالات خود را با ما مطرح کنند. اگر اجازه این کار داده نشود، سوالات به انتقاد تبدیل میشوند و اگر انتقادات را پاسخ ندهیم به اعتراض متصل میشوند، لذا انتقاد و اعتراض باید متقن و مستدل پاسخ داده شوند، زیرا دانش آموزان توجیح را نمی پذیرند.
عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان برخی ویژگیهای معلمان در کلاس درس، گفت: معلمی موفق است که ۵ درصد متکلم باشد، نقش راهبری در کلاس درس ایفا کند و میدان عمل را در اختیار دانش آموزان قرار دهد، زیرا دانش آموزان پژوهنده هستند و معلم باید در امر پژوهش کنار دانش آموزان باشد.
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: در آیندهای نزدیک با لطف و توجه حضرت حق و با تلاشهای مجموعه آموزش و پرورش در زمینه های علمی، قلههای افتخار و دانایی را فتح خواهیم کرد، زیرا معلمان و دانش آموزان ما این ظرفیت را دارند و این اتفاق تحقق میپذیرد.
شایان ذکر است وزیر آموزش و پرورش در ابتدای ورود به شهر زنجان با حضور در گلزار شهدای این شهر نسبت به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ادای احترام کرد وی در ادامه این سفر در بازدید از هنرستان کشاورزی این شهر در جریان مهمترین فعالیتهای این استان قرار گرفت و نسبت به تسریع پروژههای عمرانی در داخل این هنرستان دستورات لازم را صادر کرد.
نظر شما